Mikosz: Lotnisko Chopina – Kluczem do Sukcesu Radomia

Lotnisko Warszawa Chopina

Radom, jak wiele innych regionów, stawia na rozwój swojej infrastruktury transportowej, a Lotnisko Chopina jest kluczowym elementem tej strategii. W rozmowie z Rynkiem Lotniczym, Sebastian Mikosz, były prezes Polskich Linii Lotniczych LOT i obecny doradca Prezydenta Lewiatana ds. transportu i mobilności, podkreśla, że rozwijanie lotniska może być krokiem ku zwiększeniu konkurencyjności regionalnej. W artykule tym omówimy, dlaczego Lotnisko Chopina jest szansą dla Radomia oraz jakie korzyści przynosi rozwijanie infrastruktury lotniczej.

Sprawdź warszawa chopina parking

Prognozy wzrostu ruchu lotniczego w Polsce

Mikosz wyraził zaufanie do prognoz wzrostu ruchu lotniczego w Polsce. Podobne analizy przeprowadzane były już w czasie jego pracy dla LOT-u, kiedy to niewielu wierzyło, że Polska stanie się 60- czy 70-milionowym rynkiem lotniczym. Jednak obecnie światowe prognozy również wskazują na wysoki wzrost ruchu lotniczego. Po pandemii, ruch lotniczy wracał do rekordowych wyników szybciej niż się spodziewano. To oznacza, że inwestycje w lotniska mają potencjał.

Radom: Nowa Szansa na Lotnisku

Ostatnio otwarte lotnisko w Radomiu jest jeszcze w fazie rozwoju. Oczywiście, 70 tysięcy pasażerów to nie jest wynik, który zadowoliłby każdego, ale warto patrzeć na to perspektywicznie. Infrastruktura lotniska jest świeża, a linie lotnicze planują swoje połączenia z wyprzedzeniem co najmniej kilku lat. Poza tym, Lotnisko Chopina w Warszawie zaczyna być zatłoczone, co sprawia, że Radom staje się atrakcyjniejszą alternatywą.

Dlaczego Lotnisko Chopina jest Preferowane?

Jiří Marek, dyrektor generalny Air Serbia, twierdzi, że linie nie latają do Radomia, bo „tam nic nie ma”. Mikosz zgadza się, że Lotnisko Chopina jest atrakcyjnym wyborem dla linii lotniczych. Lotnisko w Warszawie jest doskonale skomunikowane z miastem, a odległość od centrum wynosi zaledwie 7 kilometrów, co jest rzadkością w Europie. To oznacza, że pasażerowie mogą szybko dotrzeć do centrum Warszawy zaraz po wylądowaniu.

Radom: Czas na Rozwinięcie Potencjału

Mikosz uważa, że Radomowi trzeba dać czas na rozwinięcie się. Nowe lotnisko to inwestycja, która w perspektywie kilku lat może przynieść zyski. Warto zauważyć, że Polskie Porty Lotnicze inwestowały w modernizację Radomia, a nie była to inwestycja od podstaw. Mikosz jest przekonany, że lotnisko w Radomiu może się opłacić.

Potrzeba Trzech Lotnisk w Aglomeracji Warszawskiej

Mikosz wierzy, że aglomeracja warszawska potrzebuje trzech lotnisk. Lotnisko w Modlinie osiągnęło już swoją przepustowość, a Lotnisko Chopina zbliża się do swoich granic. Lotnisko w Radomiu ma potencjał obsłużyć milion pasażerów rocznie, co jest już realne osiągnięcie. Inwestycje w lotniska regionalne są kluczowe dla rozwoju regionów i konkurencyjności.

Dotacje dla Lotnisk Regionalnych

Mikosz uważa, że samorządy powinny nadal wspierać lotniska regionalne. Lotniska są częścią infrastruktury transportowej, podobnie jak autobusy czy pociągi. Warto pracować nad obniżaniem kosztów i zwiększaniem dochodów lotnisk, aby zmniejszyć potrzebę dotacji. Ważne jest jednak, aby te dotacje były rozsądne i nie prowadziły do przesadzonej konkurencji z dużymi lotniskami.

Wszystko to pokazuje, że rozwijanie infrastruktury lotniczej, zwłaszcza w regionach, może przynosić korzyści i przyczynić się do rozwoju gospodarczego. Lotnisko w Radomiu ma szansę stać się ważnym elementem tej strategii i przyciągnąć pasażerów dzięki swojej rosnącej atrakcyjności.

Polecane posty