Wielkie zmiany na Kraków Airport: Nowa Płyta Postojowa i Planowane Inwestycje

Lotnisko Kraków Balice

Kraków Airport z dumą ogłasza pierwszy etap swojej ambitnej modernizacji. Nowa płyta postojowa dla samolotów jest już gotowa do użytku, oferując sześć stanowisk postojowych. To tylko początek obszernej koncepcji rozwoju lotniska, która obejmuje rozbudowę terminala oraz budowę wielopoziomowego parkingu.

Sprawdź krakow lotnisko parking

Nowa Płyta Postojowa – Innowacyjny Krok

Kraków Airport otwiera pierwszy fragment nowej płyty postojowej, która może pomieścić sześć samolotów. Po zakończeniu całego projektu, ta nowa przestrzeń pozwoli na przyjęcie nawet 15 średniej wielkości samolotów kodu C. Ta inwestycja doskonale wpisuje się w tzw. plan generalny, przyjęty w 2018 roku, określający kierunek rozwoju krakowskiego portu lotniczego.

Plany na Przyszłość

Plan obejmuje nie tylko nową płytę postojową. W planach są także budowa nowej drogi startowej, rozbudowa terminala pasażerskiego oraz konstrukcja parkingu wielopoziomowego. Całkowity koszt tych przedsięwzięć szacuje się na około 1,5 miliarda złotych, a ich realizacja planowana jest w ciągu najbliższej dekady.

Natalia Vince, rzeczniczka prasowa Kraków Airport, wyjaśnia, że dzięki nowemu fragmentowi lotniska w Balicach, letni sezon 2023 roku przyniesie trzy dodatkowe stanowiska postojowe kodu C. To miejsca, które pomieszczą najpopularniejsze średnie samoloty, takie jak Boeing B737 czy Airbus A320.

Prace w Toku

Prace nad nową płytą postojową rozpoczęły się we wrześniu 2021 roku i są realizowane przez firmę Max Boegl Polska, a ich koszt to blisko 134 miliony złotych brutto. Obecnie ukończono około 90 procent nawierzchni betonowej. Cała płyta postojowa ma być operacyjna w pierwszym kwartale 2024 roku, co pozwoli na zwiększenie liczby dostępnych stanowisk postojowych dla samolotów kodu C o 15.

Nadchodzące Wyzwania

Projekt modernizacji Kraków Airport nie kończy się na nowej płycie postojowej. Plan zakłada także budowę nowej drogi startowej, rozbudowę płyty postojowej w części zachodniej, budowę nowego terminala cargo, rozbudowę terminala pasażerskiego oraz poprawę wewnętrznego układu komunikacyjnego. Wszystkie te przedsięwzięcia mają na celu osiągnięcie przepustowości na poziomie 12 milionów pasażerów rocznie.

Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsługiwanych pasażerów i największym portem regionalnym. W 2022 roku obsłużył on blisko 7,4 miliona pasażerów, osiągając drugi wynik w historii. Pomimo wyzwań związanych z pandemią, lotnisko nadal rozwija swoją ofertę, oferując 144 połączenia, w tym dziewięć nowych, do 106 miast w 33 krajach.

Kraków Airport w pełni zaangażowany jest w tworzenie nowoczesnej infrastruktury lotniczej, która sprosta potrzebom podróżujących oraz przyczyni się do rozwoju regionu. Obecne inwestycje zapewnią lepsze warunki obsługi pasażerów oraz bardziej efektywną obsługę lotów, przyciągając tym samym więcej podróżujących z całego świata.

Polecane posty