Witamy serdecznie w artykule poświęconym nowemu terminalowi pasażerskiemu na Lotnisku Zielona Góra-Babimost. Ta innowacyjna inwestycja zapowiada nową erę komfortu i efektywności podróżowania. Spółka odpowiedzialna za rozwój lotniska, Pracownia Architektoniczna PROPAGO Paweł Gołębiewski, już teraz przygotowuje się do realizacji tego ambitnego projektu.
Sprawdź parking zielona góra lotnisko
Dokumentacja Projektowo-Kosztorysowa
Realizacja nowego terminala pasażerskiego wymaga starannej dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Pracownia Architektoniczna PROPAGO Paweł Gołębiewski wygrała przetarg na stworzenie tej dokumentacji, co jest krokiem milowym w procesie budowy nowego terminala.
Lokalizacja i Powierzchnia
Nowy terminal zostanie zlokalizowany na terenie Lotniska Zielona Góra-Babimost, dokładniej na obszarze oznaczonym jako T7. Powierzchnia tego obszaru wynosi imponujące 83 900 m2, z czego 4 510 m2 przeznaczono pod zabudowę, a 52 270 m2 stanowi powierzchnię utwardzoną. Istnieje także miejsce dla zieleni o powierzchni 27 130 m2, co przyczyni się do estetycznego otoczenia budynku. Ponadto, nowy terminal będzie oferować aż 908 miejsc parkingowych dla samochodów oraz 4 miejsca parkingowe dla autokarów, co znacząco ułatwi podróżującym dostęp do lotniska.
Powierzchnia Budynku
Budynek nowego terminala pasażerskiego zaprojektowano z myślą o wygodzie podróżujących. Projekt obejmuje pomieszczenia holu o powierzchni 1 880 m2, higieniczno-sanitarne o powierzchni 490 m2, oraz usługowe o powierzchni 1 080 m2. Ponadto, przewidziano pomieszczenia biurowe (1 310 m2) oraz miejsca kontroli (1 810 m2), które zwiększą efektywność procesu odprawy pasażerów. Warto również wspomnieć o obszarze Schengen (620 m2) oraz obszarze non-Schengen (510 m2), które pozwolą na wygodne przesiadki międzynarodowe. Dla podróżujących z bagażem przewidziano przestrzeń odbioru bagażu o powierzchni 310 m2, co zwiększy komfort podróży. Dodatkowo, przestrzeń komunikacji pionowej o powierzchni 340 m2 ułatwi dostęp do różnych poziomów budynku, a pomieszczenia „gate” o powierzchni 100 m2 umożliwią szybką i sprawną obsługę pasażerów. Łączna powierzchnia użytkowa budynku wynosi imponujące 8 450 m2, co zapewni odpowiednią przestrzeń dla wszystkich pasażerów.
Elastyczność i Efektywność
Nowy terminal pasażerski zostanie tak zaprojektowany, aby umożliwić obsługę dwóch grup pasażerów po 180 osób w ciągu 2 godzin, z uwzględnieniem zarówno lotów Schengen, jak i non-Schengen. Istotne jest także to, że podróżujący przesiadający się na kolejny lot nie będą musieli przechodzić ponownej kontroli, co zwiększy efektywność procesu przesiadek.
Rozwój i Wzrost Ruchu Pasażerskiego
Nowy terminal pasażerski będzie funkcjonować jako osobny obiekt, co z pewnością przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności miejsca i wzrostu ruchu pasażerskiego. Planowana jest również ingerencja w zagospodarowanie terenu, aby sprostać rosnącej liczbie podróżnych. Spółka Pracownia Architektoniczna PROPAGO Paweł Gołębiewski, która wygrała przetarg na ten projekt, zaoferowała konkurencyjną cenę w wysokości 734 925 zł, co jest dowodem na ich zaangażowanie w rozwój lotniska.
Podsumowanie
Nowy terminal pasażerski na Lotnisku Zielona Góra-Babimost to nie tylko inwestycja w rozwój infrastruktury lotniczej, ale także w wygodę podróżowania dla wszystkich pasażerów. Dzięki starannej dokumentacji projektowo-kosztorysowej i zaangażowaniu Pracowni Architektonicznej PROPAGO Paweł Gołębiewski, możemy spodziewać się nowoczesnego, efektywnego i komfortowego terminala, który spełni oczekiwania podróżnych.
Oczywiście, cały projekt jest jeszcze w fazie planowania i realizacji, ale już teraz zapowiada się on jako krok w kierunku nowej jakości obsługi pasażerów na Lotnisku Zielona Góra-Babimost.