Trzy Rekomendowane Trasy Łączące Lotnisko z Węzłem Miszewo

Lotnisko Kraków Balice

Węzeł Miszewo, będący kluczowym punktem komunikacyjnym, ma zostać połączony z Lotniskiem Gdańsk Rębiechowo za pomocą trzech rekomendowanych tras, które zostały przedstawione sołtysom i radnym gminy Żukowo. Spośród tych trzech wariantów, najbardziej wyróżnia się trasa numer 3, oznaczona kolorem różowym.

Sprawdź lotnisko rębiechowo parking

Trasa Różowa – Najlepsza z Wyboru

Trasa „różowa” jest najwyżej ocenianym wariantem. Jej przebieg obejmuje obszary z roślinnością trawiastą oraz uprawy rolne, a także tereny leśne. Omija ona miejscowość Banino od północy, zakończona jest w Tuchomiu. Co ważne, jest to również najbardziej ekonomiczne rozwiązanie, gdyż koszt budowy tej drogi oszacowano na 313 mln złotych, a do tego dochodzą koszty wykupu gruntów w wysokości 20 mln złotych.

Trasa Czerwona – Alternatywa od Południa

Wariant „czerwony” biegnie przez Rębiechowo i omija Banino od południa. Jest to droższa opcja, ponieważ koszt budowy trasy „czerwonej” wynosi 438 mln złotych, a wykup gruntów to dodatkowe 26 mln złotych.

Trasa Pomarańczowa – Skrót Przez Południową Część Banina

Trasa „pomarańczowa” skręca nieco wcześniej, przed Rębiechowem, i również prowadzi przez południową część Banina. Jest to najdroższa z proponowanych opcji, jej koszt budowy wynosi aż 660 mln złotych, a wykup gruntów to 28 mln złotych.

Wybór Ostatecznego Wariantu

Kolejnym krokiem będzie opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Ostateczny, rekomendowany wariant połączenia obwodnicy metropolitalnej z lotniskiem zostanie wybrany po dokładnej analizie aspektów technicznych, ekonomicznych, środowiskowych i społecznych wszystkich trzech wariantów.

Koszt takiego opracowania wynosi około 3 mln złotych, a czas potrzebny na przeprowadzenie analizy to minimum 24 miesiące.

Zgodnie z planami, budowa wybranej trasy ma być zakończona do roku 2030.

Polecane posty