Nowy Terminal Cargo i Inwestycje na Lotnisku
Rozbudowa terminala pasażerskiego na lotnisku Kraków-Balice to temat, który budzi duże zainteresowanie. Planowane zmiany mają na celu poprawę obsługi podróżnych i zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na loty z tego lotniska. Sprawdźmy, jakie zmiany są planowane i jak wpłyną na podróżujących.
Sprawdź balice airport parking
Nowy Terminal Cargo jako Pierwszy Krok
Według aktualnych planów, rozpoczęcie prac nad rozbudową terminala pasażerskiego planowane jest na koniec 2025 roku. Jednakże przed tym krokiem, konieczne jest wybudowanie nowego terminala cargo, a także wyburzenie starego. To sprawia, że plany rozwoju przewidują kilka etapów, zanim podróżni zaczną korzystać z nowych udogodnień.
Inwestycje i Rozwój Lotniska
Ostatnie miesiące przyniosły wiele pozytywnych zmian na lotnisku Kraków-Balice. W maju, linie lotnicze Turkish Airlines uruchomiły bezpośrednie połączenie między Stambułem a Krakowem, co zwiększa dostępność dla podróżnych. Do tego dołączyły serbskie narodowe linie lotnicze Air Serbia oraz inwestycja Michaela O’Leary’ego, dyrektora generalnego Ryanaira, w centrum szkoleniowym o wartości 600 mln złotych. To świadczy o rosnącej renomie lotniska.
Sukces Finansowy Lotniska
Według sprawozdania finansowego za rok 2022, Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II w Krakowie zakończył ubiegły rok zyskiem netto w kwocie 106 mln złotych. To imponujący wynik, który pozwoli na zwiększenie kapitału zapasowego oraz wsparcie funduszu socjalnego.
Potrzeba Rozbudowy Pasażerskiego Terminala
Michael O’Leary, dyrektor generalny grupy Ryanaira, podkreśla pilną potrzebę rozbudowy pasażerskiego terminala. Chce on podwoić liczbę pasażerów przewożonych przez Ryanaira z Balic. Obecnie, w okresie szczytu, lotnisko doświadcza długich kolejek do kontroli bezpieczeństwa, a strefa zastrzeżona jest bardzo zatłoczona. Rozbudowa terminala pasażerskiego jest niezbędna, aby poprawić komfort podróżujących.
Kraków – Ważna Baza Dla Linii Lotniczych
Kraków jest największą bazą dla linii lotniczych Ryanair w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. To miejsce stacjonowania dziewięciu samolotów, w tym sześciu „Gamechangerów”. Oprócz Ryanaira, lotnisko jest bazą dla Polskich Linii Lotniczych LOT i Wizz Aira, a także docierają tam samoloty wielu innych linii, w tym Air Dolomiti, Air France, Austrian Airlines, British Airways, easyJet, Eurowings, flydubai, KLM, Lufthansy, Luxair, Norwegian, SAS oraz Swiss.
Plany Rozbudowy
Rozbudowa infrastruktury terminala pasażerskiego jest kluczowym elementem planów rozwoju lotniska. Jak zapowiedział Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport, rozbudowa terminala cargo jest niezbędna, aby umożliwić dalszy rozwój terminala pasażerskiego. Nowy terminal cargo ma być gotowy pod koniec trzeciego kwartału 2025 roku. Po jego uruchomieniu przystąpi się do prac nad powiększeniem terminala pasażerskiego.
Dynamiczny Wzrost Ruchu Pasażerskiego
W roku 2022 lotnisko Kraków-Balice obsłużyło imponującą liczbę 7 394 176 pasażerów, co jest drugim najlepszym wynikiem w historii lotniska. Wynik ten zbliżony jest do rekordowego z roku 2019, kiedy to lotnisko obsłużyło 8 410 876 pasażerów. Ten dynamiczny wzrost ruchu pasażerskiego jest widoczny, zwłaszcza w porównaniu do wyników sprzed roku.
Podsumowanie
Planowana rozbudowa terminala pasażerskiego na lotnisku Kraków-Balice to ważny krok w rozwoju infrastruktury lotniska. Dzięki tym inwestycjom, podróżujący będą mieli dostęp do nowoczesnych udogodnień, a lotnisko będzie mogło obsłużyć jeszcze większą liczbę pasażerów. Rozwój ten jest również związany z rosnącą renomą Krakowa jako ważnego punktu na mapie europejskich połączeń lotniczych.